PRAKTISK INFORMASJON

For oppdatert informasjon se:

https://vibbo.no/1054/om

Elbil ladingStrømEierskift/utleieForsikringKabelanlegg, radio - TVInnglassingUtskifting av vinduerNorsk BrannvernSkadedyrTrappevaskStoppekran for vannLeverandører og håndverkere

Ohmia har klargjort for elbillading i hele garasjeanlegget vårt, uten kostnader for fellesskapet.
Det er kun beboere som trenger lading som betaler for tjenesten.

Trenger du hybrid- eller elbillading på din parkeringsplass bestiller du et ladeabonnement på Ohmias nettsider her: https://www.ohmiacharging.no/bestilling.

Laderen og monteringen av laderen på din parkeringsplass er inkludert i etableringskostnaden.

Vil du vite mer om Ohmia finner du informasjon her: www.ohmiacharging.no

Er det noe annet du lurer på kan du kontakte Ohmia på telefon eller e-post:
Tlf support: 46 42 60 00
E-post: ohmia@ohmiacharging.no

Den enkelte sameier må nå selv bestille/avbestille strømmen.

Du stå nå fritt til å velge den strømleverandøren du selv ønsker.

Du kan finne dagens strømpriser på følgende steder:

Elskling.no

Strømpris.no

Eller du kan gå inn på forbrukerrådets side:

Forbrukerrådet.no

Ansvarlig for strømnettet og avlesning av strømmålerne er Hafslund nett 

Hafslundnett.no

Her finner du alle dine målerdata/forbruksdata.
Klikk på Min Side, velg privat, legg inn telefonnummeret ditt og du får en PIN kode for å logge inn på Min Side.
Du kan også laste ned Hafslunds app på mobiltelefonen, da har du til enhver tid oversikt over ditt strømforbruk.

Som strømleverandør ved avslutningen av fellesmålingen, ble Fjordkraft valgt for alle sameiere.

Eierskifte/utleie

Ved eierskifte eller utleie av leiligheten må følgende dokumenter fylle ut:

Skjema for postkassekilt og utvendig ringeklokkeskilt:
Postkasse- og ringepanelskiltRev

Postkasse- og ringepanelskiltRev0

Begge dokumentene fylles ut og returnere i utfylts stand til styret eller vaktmester. Du kan sende dem til VESTLIFARET@GETMAIL.NO

Dere må  kontakte GET (se Kabelanlegg, radio – TV) for innlevering eksisterende utstyr (dekoder/modem), og få utlevert nytt utstyr ( dekoder/modem) som må registreres på ny beboer.
Nærmeste forhandler for GET er Elkjøp Stormarked på Lørenskog.
Oppgi da at dere er fra Vestlifaret Boligsameie.

 

Forsikring

Sameiet er forsikret i Gjensidige Forsikring BA med forsikringsnummer 7958 2600. Retningslinjer for beboere i VBS kapittel 1 dekker retningslinjer for forsikring.
Egenandel ved skader i sameiets forsikring er kr 10.000,- for alle typer skader.
Ved skader hvor sameiets forsikring skal benyttes, må sameiets styreleder eller vaktmester straks underrettes.
Den enkelte sameier har ansvar for å dekke sitt eget innbo og løsøre med egen forsikring (hjemforsikring), samt å ha minst en røykvarsler og ett brannslukningsapparat som tilfredsstiller kravene i Brannvernloven, i sin seksjon.

Kabelanlegg, radio – TV

Sameiet er tilknyttet Telias bredbåndsnett via sameiets interne stjernenett og alle seksjoner er med i sameiets kollektivavtale med Telia. Denne avtalen innebærer at alle seksjoner får utlevert kostnadsfritt en Digital dekoder (Get Box PVR), digital-tv med programpakken «Start» med 40 tv kanaler (20 faste og 20 valgfrie kanaler, du har 50 poeng som han brukes til å velge kanaler eller kanal pakker), samt analog grunnpakke, modem for bredbånd (internett og telefoni).
Alle får kollektiv Telia bredbånd (100 Mps) som kan oppgraderes til en redusert pris.
Kostnadene ved basis abonnement dekkes av fellesutgiftene.

Ved salg av seksjonen må selger levere inn utleverte  modem og dekodere til en av Telias forhandlere. Ny eier må hente ut ny dekoder og evt. nytt modem.  Du kan logge deg inn på Min side hos Telia for å gjøre endringer i ditt abonnement.

Sameiet har serviceavtale med Telia. Ved problemer, ring 02123 eller meld fra til Styreleder ved problemer som omfatter flere

Ved eierskifte  eller utleie av boligen, må utstyret fra Telia levers inn, og ny beboer må hente/registre seg for å få nytt utstyr.

Nærmeste forhandler for Telia Telia på Stovner senter eller Elkjøp Stormarked på Lørenskog.

Innglassing

Det er opp til den enkelte sameier å anskaffe innglassing til terrassen på stuesiden. Installasjonen gjøres for den enkelte sameiers regning og risiko. Husk at du må ha egen forsikring for innglassingen. Sameies forsikring dekker ikke denne.

Plan- og bygningsetaten har gitt godkjenning for fasadeendring.
Innglassing foretas av SOLBERG Aluminium AS. tlf. 916 88 170.
Sameiere som er interessert i innglassing av terrassen, kan kontakte daglig leder,
Roar Sundby, direkte på tlf 472 01 122.
E-post: post@solbergaluminium.no
www.solbergaluminium.no

Utskifting av vinduer

Det er opp til den enkelte sameier å skifte ut vinduer og terrasse- / balkongdører.  Dette må gjøre i henhold til sameiets retnings.

Før du begynner må dette godkjennes av styre. 

Kontakt styre for mer informasjon.

Norsk Brannvern

Sameiet har en serviceavtale med Norsk Brannvern (NB). Avtalen innebærer at NB hvert annet år skal utføre vedlikehold på sameiernes håndslukker, samt rens, kontroll og fysisk bytte av batteri i røykvarslere (9V). Avtalen omfatter også fellesområder. Beboerne får også teoretisk rådgiving på bruk av slukkeutstyr, rutiner ved brannalarn etc.

Skadedyr

Beboerne i Vestlifate BS må nå tegne egne avtaler om innboforsikring som inneholder dekning av skade dyr.

Trappevask

Sameiet har kontrakt på trappevask med Rydje Renhold AS.
Alle oppgangene i sameiet blir vasket hver torsdag. Husk å rydde unna alt som står under trapper og ellers i oppgangen og HUSK Å TA INN DØRMATTER OG TEPPER !

Stoppekran for vann

I hver seksjon er det en stoppekran for vann plassert enten på toalettet eller under vasken i kjøkkenet. Forviss deg om at alle husstandsmedlemmer vet hvor stoppekranen er.

Husk å stenge stoppekranen hvis du forlater leiligheten for en lengre periode.

Sameiet har avtaler med en del håndverkere som kjenner sameiet godt.  Disse kan også benyttes av den enkelte beboer.
Det er inngått avtale med følgende firmaer :

SOLBERG ALUMINIUM AS

Se INNGLASSING.

NORSK KJØKKENFORNYING AS

Fornying av kjøkken.
Norsk Kjøkkenfornying AS Postboks 86 – 2236 Stange
Kontaktperson : Bjørn Langli  Tlf 93 43 56 95.
E-post: post@norsk-kjokkenfornying.no
www.nkfas.no

RØRLEGGER

Autorisert rørleggerbedrift Hans Haugerud AS
Kontaktperson : Arild Hansen
Telefon: 23 08 41 41
Mobil/døgnvakt: 90 91 90 90
E-post: post@hanshaugerud.no
www.hanshaugerud.no

ELEKTRIKER

Grorud Håndverk-service AS
Tlf 22 80 38 90.
E-post: post@ghs.no
www.ghs.no

SNEKKER

Grorud Håndverk-service AS
Tlf 22 80 38 90.
E-post: post@ghs.no
www.ghs.no

NØKLER/LÅSER ETC

Access Låsspesialisten.
Bergensveien 4b, 0963 Oslo
Tlf 22 22 88 88
E-post: post@22228888.no
www.hjelpjegvilinn.no

PROFIL DEKKHENGER

Lever og monter dekkhengere i garasjen, inkl. godkjent hengelås.
GETPROFIL
Tlf. 22 60 66 60 / 901 30 372.
www.getprofil.no

d